Kde nájdem aplikáciu do telefónu? Mobilná aplikácia sa nazýva BikeKIA. Stiahnuť si ju môžete z Google Play alebo v App Store. |
Mám problém s funkčnosťou stanice alebo som zistil chybu – čo mám robiť? Technický stav systému je pravidelne monitorovaný. Budeme Vám vďační, ak nás na akúkoľvek chybu upozorníte. Túto informáciu nám, prosím, zašlite prostredníctvom e-mailu na Zákaznícku podporu (info@bikekia.sk) alebo oznámte na číslo +421 905 073 073 alebo ohláste problém prostredníctvom mobilnej aplikácie BikeKIA spolu s číslom problematickej stanice/bicykla. Náš pracovník preverí ohlásený problém a odstráni ho hneď ako to bude možné. |
Na stanici sa nenachádzajú bicykle – prečo? Náš tím monitoruje bicykle pravidelne a zabezpečuje ich rozmiestnenie na jednotlivé stanovištia. Ak sa však aktuálne na stanici nenachádza bicykel, informáciu o najbližšom možnom dostupnom bicykli nájdete v aplikácii BikeKIA alebo na webe www.bikekia.sk. |
Môžem bicykel zaparkovať mimo stanice? Áno. Bicykel môžete dočasne zaparkovať prostredníctvom aplikácie, kde je potrebné zvoliť „PARKOVANIE“ a následne zamknúť bicykel stlačením páčky na zámku umiestnenom na zadnom kolese smerom dolu. Pokiaľ bicykel nevrátite na stanicu BikeKIA, prenájom ďalej pokračuje a sú účtované hodiny za prenájom v zmysle sadzobníka. |
Čo mám robiť, ak mi bicykel ukradli? V prípade, že došlo ku krádeži počas Vášho prenájmu, ste povinný bezodkladne informovať Zákaznícku podporu maximálne do 12 hodín na tel. č. +421 905 073 073. |
Ak som zaregistrovaný/á v systéme BikeKIA, môžem využívať systémy v iných mestách, resp. krajinách? Ak áno, ako sú spoplatnené? Systém BikeKIA je kompatibilný so systémom nextbike. To znamená, že registráciou v systéme získate prístup do systémov nextbike prevádzkovaných na Slovensku aj v zahraničí bez akýchkoľvek ďalších formalít v súlade s lokálnym sadzobníkom a všeobecnými obchodnými podmienkami daného systému (s výnimkou systémov v Budapešti, Belfaste a Mníchove). Tieto podmienky užívateľ akceptuje prostredníctvom aplikácie pred prvým prenájmom v zahraničnom systéme. Upozorňujeme, že hoci lokálne podmienky určuje zahraničný prevádzkovateľ, na Vašom výpise z účtu bude ako príjemca platby figurovať spoločnosť ARRIVA Slovakia a.s. so sídlom Štúrova 72, 949 44 Nitra, prevádzkovateľ služby zdieľaných bicyklov BikeKIA v Žiline. V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať na linke zákazníckej podpory (info@bikekia.sk, +421 905 073 073) |
Ako môžem zapnúť svetlo na bicykli? Svetlo na bicykli sa po uvedení bicykla do chodu zapne automaticky. |
Môžem pripevniť na bicykel detskú sedačku? Bicykle nie sú prispôsobené na montáž detskej sedačky a sú určené výhradne na prepravu jednej osoby. |
Ako si môžem prenajať bicykel?
|
Koľko bicyklov si môžem požičať naraz? Na jeden účet si môžete požičať naraz maximálne 4 bicykle. Na každý prenajatý bicykel sa účtuje tarifa samostatne, preto nemusíte všetky bicykle vrátiť v ten istý čas do stojana. |
Čo ak sa bicykel neodomkne? V prípade, ak ste si prostredníctvom aplikácie požičali bicykel, no napriek tomu sa zámok neotvoril, odporúčame otvoriť v aplikácii daný prenájom, v ktorom sa zobrazuje položka „neotvoril sa Vám zámok“. Kliknite na túto položku a aplikácia opätovne vyšle signál na otvorenie zámku. Ak sa zámok neotvorí ani po opakovanom pokuse, jemne pootočte kolesom a zopakujte voľbu „neotvoril sa Vám zámok“ v aplikácii. V prípade, ak sa bicykel neodomkne ani po vykonaní uvedených úkonov, zavolajte na číslo Zákazníckej podpory +421 905 073 073, kde Vám pomôžu zistiť, kde nastal problém. |
Mám problém s prenajatím si bicykla. Po vložení telefónneho čísla som bol požiadaný o poskytnutie čísla kreditnej / debetnej karty, akoby som sa musel registrovať od začiatku. Čo mám robiť? Počas overovania existujúceho zákazníka by ste nemali byť požiadaný o poskytnutie čísla platobnej karty. Táto situácia môže nastať v prípade, ak používateľ zadá nesprávne telefónne číslo. Kontaktujte Zákaznícku podporu, kde náš pracovník identifikuje problém a bude sa ho snažiť bezodkladne vyriešiť. |
Môžem počas prenájmu prerušiť jazdu a opustiť bicykel? Samozrejme, avšak, nenechávajte bicykel na izolovaných alebo rizikových miestach a nezabudnite bicykel zaparkovať a uzamknúť vždy tak ako to je opísané v časti “ako môžem bicykel zaparkovať”. Chceme Vás taktiež ubezpečiť, že nikto iný si nebude môcť požičať bicykel počas Vášho prenájmu, keďže bicykel sa v systéme bude zobrazovať ako rezervovaný. |
Ako môžem bicykel zaparkovať? BikeKIA je možné kedykoľvek zaparkovať a uzamknúť nasledovne:
|
Ako mám postupovať v prípade, ak došlo k nehode počas prenájmu? Ihneď kontaktujte Zákaznícku podporu. Ak ste účastníkom nehody a niekto je zranený alebo došlo ku škode na majetku (na bicykli alebo inom), bezodkladne zavolajte políciu. Ak máte hlásenie z polície, budete potrebovať meno príslušníka policajného zboru, ktorý prípad riešil, mená všetkých zúčastnených ako aj kópiu policajného hlásenia. Ďalej postupujte podľa pokynov Zákazníckej podpory. |
Ako môžem bicykel vrátiť? Stanovište so stojanmi:
Virtuálne stanovište:
|
Ako vrátim bicykel, ak na stanovišti nie je voľný stojan? Ak sú stojany obsadené, uzamknite bicykel stlačením páčky na zámku smerom dolu v bezprostrednej blízkosti stojana. |
Ako mám postupovať, ak pri uzamykaní bicykla neviem stlačiť zámok na zadnom kolese? V prípade, ak neviete stlačiť zámok, je potrebné pohnúť zadným kolesom. Následne sa zámok uvoľní a môžete bicykel uzamknúť. |
Ako viem, že bol bicykel vrátený správne? Či bol bicykel vrátený do stojana správne zistíte, ak sa prihlásite na svoj BikeKIA účet na web stránke alebo prostredníctvom aplikácie. Správnosť vrátenia si viete overiť aj zavolaním na číslo Zákazníckej podpory +421 905 073 073. |
Ako dlho mám čakať po ukončení prenájmu bicykla a vrátení bicykla do stojana, aby som si mohol/la požičať bicykel opäť? Bicykel si môžete požičať hneď. Ak máte záujem o ten istý bicykel, môžete si ho požičať po uplynutí 3 minút od vrátenia do stojana. |
Ako sa môžem do systému zaregistrovať? Aby ste mohli systém využívať, je potrebné, aby ste vyplnili registračný formulár, ktorý nájdete na webovej stránke www.bikekia.sk alebo sa zaregistrujte pomocou mobilnej aplikácie BikeKIA. Pri registrácii si dôkladne prečítajte Všeobecné obchodné podmienky, ak s nimi súhlasíte, je potrebné tento súhlas potvrdiť. Registrácia je bezplatná pre žiadateľov registrujúcich sa prostredníctvom smartfónu ale aj online prostredníctvom webu. Na aktiváciu účtu v systéme BikeKIA je potrebné zadať údaje platobnej karty. V závislosti od využitia služby je poskytovateľ oprávnený účtovať odplatu za prenájom alebo v odôvodnenom prípade pokutu v súlade s aktuálnym sadzobníkom, ktorý je k dispozícii online na webovej stránke www.bikekia.sk. |
Ako môžem zrušiť svoj zákaznícky účet? Svoj účet môžete zrušiť online, kliknutím na „ZAVRIEŤ ÚČET“ alebo poslať žiadosť o zrušenie účtu e-mailom na adresu info@bikekia.sk. Zrušenie účtu nie je možné realizovať telefonicky. |
Koľko stojí prenájom bicykla? Služba je zdarma prvých 15 minút každej výpožičky. Aktuálny sadzobník pre systém BikeKIA nájdete na web stránke www.bikekia.sk |
Môžem si zakúpiť ročné predplatné? Áno! Ročné predplatné Vám umožňuje uskutočniť neobmedzené množstvo 30 minútových jázd v rámci predplatného zdarma. Ročné predplatné je platné iba pre jeden (ktorýkoľvek) bicykel. Za každý ďalší prenajatý bicykel Vám bude účtovaná jednorazová tarifa. |
Potrebujem kreditnú alebo debetnú kartu na používanie systému? Áno, je potrebné aby ste disponovali kreditnou alebo debetnou kartou. |
Aké platobné karty akceptujete? Akceptujeme platobné karty (kreditné a debetné) VISA a MasterCard, vydané akoukoľvek finančnou inštitúciou. |
Môžem zmeniť spôsob platby zadaný pri registrácii? Spôsob platby môžete zmeniť kedykoľvek. Spôsob platby si môžete zmeniť priamo vo Vašom účte BikeKIA, na webe alebo v mobilnej aplikácii. |
Čo mám robiť v prípade, že z môjho účtu alebo karty bola zrealizovaná platba v nesprávnej výške? Ak poplatok alebo pokuta, ktorá Vám bola účtovaná nie je adekvátna v súlade so skutočnosťou, je potrebné, aby ste vyplnili žiadosť, ktorú nájdete na webovej stránke www.bikekia.sk. Vašu žiadosť preveríme a najneskôr do 30 dní Vám zašleme vyjadrenie. |
Môžem sa bicyklovať po chodníku? Nie. Jazda po chodníku na bicykli je zakázaná a je porušením pravidiel cestnej premávky. Ak potrebujete prejsť po chodníku, prosíme Vás, aby ste zosadli z bicykla a po chodníku bicykel tlačili. Prosíme Vás, aby ste jazdili po ceste pri pravom okraji vozovky alebo po pravej krajnici, dodržiavali pravidlá cestnej premávky a vždy dávali pozor na seba aj okoloidúcich účastníkov cestnej premávky, teda aj chodcov. |
Koľko musím mať rokov, aby som mohol jazdiť na bicykli BikeKIA? Zdieľané bicykle (Bikesharing) BikeKIA sú určené užívateľom nad 16 rokov. |
Musím nosiť prilbu a výstražnú vestu? Cyklista je povinný v zmysle zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke si počas jazdy na bicykli mimo obce chrániť hlavu ochrannou prilbou a za zníženej viditeľnosti mať na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev. |
Kedy sa účtujú sankcie? Sankcie sa účtujú vtedy, ak zo strany užívateľa nastalo porušenie podmienok používania, ak sa bicykel nevráti na jednu z oficiálnych označených stanovíšť uvedených na webovej stránke www.bikekia.sk, ak bol bicykel vrátený alebo uzamknutý nesprávne, ak bol bicykel odcudzený v dôsledku nedbanlivosti zákazníka alebo spôsobil zákazník škodu na bicykli / stanovišti / stojane. |
Má finančné dôsledky nedodržanie všeobecných podmienok používania bicyklov BikeKIA? V prípade, že zo strany užívateľa nastalo porušenie podmienok používania, uplatní sa pokuta vo výške 10,00 €. |
Čo ak som nevrátil/a bicykel na oficiálnom stanovišti? Ak bicykel nebol vrátený na jednom z oficiálnych stanovíšť, uplatňuje sa pokuta vo výške 25,00 €. Zoznam oficiálnych stanovíšť je uvedený na webovej stránke www.bikekia.sk alebo v mobilnej aplikácii BikeKIA. |
Čo sa stane, ak nezamknem bicykel správne? Ak zákazník vráti alebo nezamkne bicykel správne, uplatní sa pokuta vo výške 25,00 €. |
Dostanem pokutu, ak mi ukradnú bicykel? Ak je bicykel odcudzený z evidentnej nedbanlivosti zákazníka, uplatní sa pokuta vo výške 75,00 €. Právo na náhradu vzniknutej škody ARRIVA Slovakia a.s. zostáva nedotknuté. |
Čo sa stane, ak spôsobím škodu na bicykli, na stojane alebo na stanovišti? V prípade spôsobenej škody na bicykli/stanici/stojane, bude účtovaná pokuta vo výške 75,00 €. Právo na náhradu vzniknutej škody ARRIVA Slovakia a.s. zostáva nedotknuté. |
Zapíš sa na náš newsletter
Novinky, akcie a súťaže priamo na Tvoj email.
©2024 BikeKIA. All rights reserved. | ©2024 web developed by mcp.